czyli gród rzecha dla początkujących
czwartek, 06 grudnia 2007
Scena

 

Po zakonczeniu remontu na rzeszowskim Rynku pojawiła się nowa "mała architektura" (ławki, latarnie). Pojawiła się też jedna "bardzo duża architektura" (scena).  Ale ponoć ma być ustawiana tylko sezonowo (czyli na odbywające się tu imprezy)

 

piątek, 30 listopada 2007
Zima w mieście

 

 

 

 

poniedziałek, 19 listopada 2007
Jesień? Zima?

 

 

niedziela, 18 listopada 2007
Przytłoczeni

 

Miejskie choinki uginające się pod jesiennym śniegiem 

 

sobota, 17 listopada 2007
Latarnia

ulica Szpitalna

niedziela, 11 listopada 2007
Listopadowe Święto

 

 

 

 

 

środa, 07 listopada 2007
Jesiennie

wtorek, 06 listopada 2007
Podwórkowe klimaty

 

 

ulica Króla Kazimierza

środa, 31 października 2007
Stary Cmentarz po raz ostatni

 

 

 

 

wtorek, 30 października 2007
....

 

Stary Cmentarz powstał ok. 1790 roku gdy władze austryjackie wydały zakaz pochówków w miastach (najczęściej cmentarze istaniały przy kościołach).  Do tego czasu głównym miejscem pochówku Rzeszowian były okolice kościoła farnego.  Cmentarz podczas II wojny uległ sporym zniszczeniom.  Po wojnie niszczał nadal i niewiele zmieniło wpisanie go w 1968 r. do rejestru zabytków.  Władze powojenne planowały nawet zamienić go na park.  Od kilku lat działa stowarzyszenie opiekujące się cmentarzem i zbierające fundusze na jego konserwację.

 

Niektóre źródła podają, że na Starym Cmentarzu pochowanych jest ok. 40 tyś ludzi, wśród nich wielu znanych Rzeszowian, jak n.p. ks. Feliks Dymnicki, nauczyciel, samorządowiec, fundator i patron bursy gimnazjalnej.

 

poniedziałek, 29 października 2007
Uśpieni

 

 

 

 

Stary Cmentarz w Rzeszowie przy ul. Targowej

niedziela, 28 października 2007
Stary Cmentarz

Stary Cmentarz w Rzeszowie przy ul. Targowej

sobota, 27 października 2007
Żuk

Pół wieku temu lubelscy inżynierowie na bazie Warszawy zaprojektowali ten popularny polski samochod dostawczy. Produkcję seryjną rozpoczęto w lubelskiej FSC w 1959 r., po czym przez kolejne 50 lat królował on na polskich drogach.  Był tani i bardzo popularny, ale też łatwo się psuł i posiadał wiele wad konstrukcyjnych.  Jedna z nich - wąski rozstaw kół i wysoka kabina - powodowały że "wyrywni" kierowcy na wirażach często lądowali swoimi żuczkami w przydrożnych rowach.   

Dziś widok Żuka na rzeszowskiej ulicy to rzadkość. I raczej widok to opłakany. 

środa, 24 października 2007
Na bruku

piątek, 19 października 2007
Podwórko

1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 20